Σκοπός δράσης, ποιο πρόβλημα αποσκοπεί να λύσει, ωφελούμενες ομάδες-στόχος της δράσης, μέσα υλοποίησης, συνεργαζόμενοι φορείς, στοιχεία καινοτομίας/πρωτοτυπίας δράσης, μέσα υλοποίησης, συνεργαζόμενοι φορείς, στοιχεία καινοτομίας/πρωτοτυπίας δράσης, μέσα υλοποίησης, συνεργαζόμενοι φορείς, στοιχεία καινοτομίας/πρωτοτυπίας δράσης, προσδοκώμενα αποτελέσματα/παραδοτέα (έως 200 λέξεις).
Σκοπός της δράσης είναι η εργασιακή ένταξη ΑμεΑ που αποτελεί κύριο πρόβλημα στην Ελληνική. Η πρόταση επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός πολυδύναμου εργαστηρίου επαγγελματικής κατάρτισης, στοχεύει στην προώθηση νέων μεθόδων διαχωρισμού των πλαστικών απορριμμάτων, για την επιτάχυνση της κυκλικής οικονομίας, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία για την δημιουργία θέσεων εργασίας σε ΑμεΑ. Ωφελούμενοι είναι έφηβοι και ενήλικες με αυτισμό, νοητικές και κινητικές αναπηρίες. Τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν είναι η ενημέρωση σε θέματα ανακύκλωσης και βιώσιμης ανάπτυξης καθώς και η εκπαίδευση των συμμετεχόντων ΑμεΑ της δράσης. Συνεργαζόμενοι φορείς θα είναι η ΚΟΙΝΣΕΠ Κυψέλη, ο δήμος Ρεθύμνου, οι διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και η Περιφέρεια Κρήτης. Η ανακύκλωση του πλαστικού και η επαναχρησιμοποίηση της πρώτης ύλης για την κατασκευή αντικειμένων θα αποτελέσει την βάση για την δημιουργία ενός προστατευόμενου τμήματος απασχόλησης και θα δώσει τη δυνατότητα εργασίας στους ωφελούμενους ΑμεΑ. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι η δημιουργία 3 νέων θέσεων εργασίας ΑμεΑ, η ανάπτυξη της πράσινης επιχειρηματικότητας, η διάχυση της αξίας της κυκλικής οικονομίας, η ενημέρωση της κοινωνίας για θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος σε τουλάχιστον 10 σχολεία του Ρεθύμνου, η εκπαίδευση και η εξειδίκευση 10 ενηλίκων ΑμεΑ σε νέες τεχνολογίες.
Με βάση ποια κριτήρια θα αξιολογήσετε την επιτυχία της δράσης; Ποιους δείκτες/εργαλεία θα χρησιμοποιήσετε στην εν λόγω αξιολόγηση; (έως 200 λέξεις).
Η ύπαρξη της Κοιν.Σ.Επ η ΚΥΨΕΛΗ η οποία θα απασχολεί σε μόνιμη πλήρη απασχόληση 3 εργαζόμενους, θα δεσμευτεί για την συνέχιση του έργου σε συνεργασία με τον σύλλογο και ιδίους πόρους. Η τεχνογνωσία και οι υποδομές που θα μείνουν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τηνεκπαίδευση περισσότερων ατόμων με προοπτική την μελλοντική δημιουργία ενός κέντρου εκπαίδευσης εργασιακής ένταξης που θα μπορεί να προσεγγίζει ενδιαφερόμενο κοινό από όλη την χώρα. Οι παρακάτω πηγές, τοπική αυτοδιοίκηση και ελεύθερη αγορά, θα αποτελέσουν την αφετηρία νέων συνεργασιών και έργων με σκοπό την συνολική κοινωνική ένταξη ατόμων με νοητική αναπηρία. Επίσης τα αντικείμενα που θα δημιουργούνται θα προωθούνται στην αγορά και θα προσφέρουν σημαντικό έσοδο. Τα τυχόν περιστατικά αθέμιτου ανταγωνισμού με επιχειρήσεις
του Ρεθύμνου μπορούν να καταπολεμηθούν με την ιδέα της Κοινωνικής αλληλεγγύης και με την αντιπρόταση της αποδοχής των ατόμων με αναπηρία σε ένα περιβάλλον μη ανταγωνιστικό ως έννοια χρηματο-οικονομικής διάστασης, αλλά κυρίως κοινωνικής διάστασης και αποδοχής των ατόμων με αναπηρίες. Το κοινωνικό αποτύπωμα της ΚΟΙΝΣΕΠ δεν αποτελεί κομμάτι ανταγωνισμού αλλά αντίθετα κομμάτι πολιτισμού και αποδοχής της διαφορετικότητας, που θα αναβαθμίσει τηντοπική κοινωνία και θα έχει αντίκτυπο στην προς τα έξω εικόνα του Ρεθύμνου και γενικότερα της Περιφέρειας Κρήτης.
Πώς θα διατηρηθούν τα κοινωνικά οφέλη της δράσης μετά τη λήξη της χρηματοδότησης, ποιοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τη βιωσιμότητα της δράσης κ.α. (έως 200 λέξεις).
Για την αξιολόγηση του έργου μας θα ακολουθήσουμε τους πυλώνες του συστήματος E.S.G., ENVIRONMENTAL – SOCIAL – GOVERNANCE, πιο συγκεκριμένα τους κοινωνικούς δείκτες και αυτούς της εσωτερικής διακυβέρνησης του φορέα μας. Μέσω της δράσης θα εξετάσουμε τα κριτήρια της σπουδαιότητας του έργου μας για την κοινωνία, τι θα εξασφαλίσει και θα προσφέρει σε άλλους φορείς εταίρους, στους εργαζόμενους μας, στον οργανισμό μας και φυσικά στους ωφελούμενους μέλη του συλλόγου μας. Οι δείκτες θα έχουν να κάνουν με το πόσους ανθρώπους θα εμπλέξουμε, τι έκταση θα πάρει στα media, πόσοι θα είναι οι τελικοί εκπαιδευόμενοι ΑμεΑ που θα αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία και δεξιότητες, πόσοι επαγγελματίες θα εκπαιδευτούν μέσω του έργου, τον χρόνο εθελοντικής προσφοράς. Σε συνεργασία με εξωτερικό αξιολογητή, θα δημιουργηθεί πίνακας με σκορ από το 1 έως το 10 θα καταγράφουμε την απόδοση ανά τρίμηνο αξιολόγησης και στο τέλος θα μετρήσουμε την τελική απόδοση σε κάθε ένα από τους παραπάνω πυλώνες. Στον
παραπάνω πίνακα θα υπάρχουν οι ενδείξεις με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, ώστε να βλέπουμε την όποια απόκλιση δημιουργείτε και να κάνουμε διορθώσεις και παρατηρήσεις επί του έργου.